MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Tuesday, October 20, 2009

antara minat dan bidang dan kerjaya...

hye..spm tinggal 28 hari lagi...wah..terlalu pantas masa berlalu...kata guru kelasku,cikgu jalini..SPM merupakan tiket dunia..sijil dunia kita sampai mati...kadangkala orang yang ingin sambung master masih menggunakan keputusan SPM...saya sudah mencongak-congak..dan misi untuk mencapai 6 atau 7 A harus diteruskan...supaya aku dpt meneruskan pengajian ku ke maktab perguruan UPSI untuk menjadi guru...aku begitu mencintai subjek bahasa melayu,sejarah dan juga bahasa inggeris...kalau blh ingin saja aku memilih TESL atau kesusasteraan bahasa melayu untuk menjurus kearah bidang itu..huh??politik??lupakan saja....lihat saja kini..politik di malaysia bagaikan telur di hujung tanduk..aq juga mencintai bidang penullisan..harap aku juga dapat melanjutkan pelajaran dlm media komunikasi...dlm kewartawan...huh??ade talk show sendiri cam oprah winfery show??ahahaha..terlalu awal untuk diperkatakan..haha..mungkin aku juga boleh ambik seni persembahan dlm penulisan skip..yeah!!Tapi harap2 dpt jadi guru.br aku mengerti betapa susah menjadi seorang pendidik..demi menyumbang bakti kepada anak bangsa..aku mahu memajukan anak bangsaku sendiri....sentiasa aku berdoa...agar aku dapat mengecapinya.

No comments:

Post a Comment